Proyectos PDF Imprimir E-mail
Proyectos en curso
  • «European Constitutional Law and Multilevel Constitutionalism ». Acción Jean Monnet (2008-2013).

• Proyecto EPOGENDER  “Gender violence: Protocols for the protection of victims and effectiveness of protection orders” (2013-2014). Programa Daphne III. Entidades participantes: Universitat Rovira i Virgili. Universitat Autònoma de Barcelona. Universidad de Szczecin (Polonia) i Bulgarian Judges Association.  Investigadoras de la UAB participantes:  Teresa Freixes (Directora científica del proyecto) y  Mercè Sales (investigadora).

• Proyecto “Rights on the move: Rainwow families in European Union”. Otorgado por la Comisión Europea en el marco del Programa Human Rights and Citizenships” (2013-2014.). Entidades participantes: Universidad de Trento (Coord.) UAB, Cara Friend, CGIL - Confederazione Generale Italiana del Lavoro, OLKE, Peace Institute y University of Toulouse III. Investigadoras de la UAB participantes:  Teresa Freixes (Directora de Workpackage. Mercè Sales (investigadora) y Nuria Saura (investigadora).

• Proyecto europeo “Innovative learning opportunities to strengthen cooperation between entrepreneurs and science” (2012-2015).  Coordinación: Kesra Nermend-Center of Knowledge and Technology Transfer of University of Szczecin Financiado por: European Union, Human Capital Operational Programme, VIII Regional human resources. Partners: U. de Szczecin (Polonia),  Institute for Systemic Management and Public Governance at University of St. Gallen (Suiza), Institute for Work, Skills and Training at the University of Duisburg-Essen (Alemania) y Centre d’Estudis de Drets Humans UAB (España). Investigadores de la UAB implicados:  Teresa Freixes y José Carlos Remotti. Más información aquí

• Proyecto FRANET, otorgado por la European Union of Fundamental Rights Agency (FRA) y el European Institute for the Gender Equality (EIGE).  Coord.: Movimiento por la Paz y la Libertad (MPDL). Informes realizados para estas dos Agencias de la Unión Europea, en colaboración con investigadores del Instituto Europeo de Derecho, el Gabinet d’Estudis Socials  y el Movimiento por la Paz:

• Annual Report 2011 Spain,(FRA)
    • Participation of children in fieldwork research (FRA).
    • Data Protection: Redress mechanisms and their use (FRA).
    • EIGE’s database of stakeholders’ and experts (EIGE).
    • Victim Support Services in Spain: An overview and assessment of victims’ rights in practice (I-II-III) (FRA).
    • Information on research on the impact of the economic crisis on gender equality in EU Member States (FRA).
    • Annual Report 2012 Spain (FRA).
    • Social Fieldwork Research. Child Participation in Justice (FRA).
    • Information on the measures taken by EU Member States to promote gender equality (2005-2012) (EIGE).
      Pueden encontar más información aquí

Investigaciones finalizadas

CONTACTA CON NOSOTROS

Cátedra Jean Monnet de Derecho Constitucional Europeo
Despacho B2/-184
Edificio B
Campus de la UAB
08193 Bellaterra (Barcelona)
TEL +34 93 581 46 63
FAX +34 93 581 29 88
catedra.jeanmonnet@uab.cat

© 2010 Universidad Autónoma de Barcelona - Todos los derechos reservados.