Projectes PDF Imprimeix Correu electrònic

Projectes en curs
  • “European Constitutional Law and Economic Governance”. Acció Jean Monnet. Catedra Ad Personam Dra. Teresa Freixes.
  • EGERA PROYECT: Effective Gender Equality in Research and the Academia” (VII Programa Marco). Coordinación: Fondation Nationale des Sciences Politiques (Francia). Partners: UAB, Stichting Katholieke Universiteit (Holanda), Middle East Technical University (Turquía), Universiteit Antwerpen (Bélgica), University of Vechta – Hochschule Vechta (Alemania),  Centrum Vyzkumu Globalni Zmeny AV CR VVI (Chequia) y Centro de Estudos para a Intervencao Social (Portugal). Ref.: Grant Agreement number 612413 (2015-2017). Investigadora principal para España y Directora de Workpackage del proyecto europeo EGERA: Dra. Teresa Freixes.
  • “Dret Constitucional Europeu i Drets fonamentals”. Concedido por la Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya. Ref: 2014 SGR 1076. Grupo de investigación consolidado de alto nivel. Investigadora principal: T. Freixes. Miembros: JC. Gavara, JC.Remotti, M.Sales, J.de Miguel, D.Capodiferro, F.Mancilla, R.Brotat, F.Guillén, N.Saura, B.Steible, E.Soria.

Recerques finalitzades

• “Access to global justice: Europe’s contribution towards a just global legal order”. Concedido por la Subdirección General de Proyectos Internacionales del Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO), para preparar la presentación de un proyecto al Programa Horizonte 2020 de la Comisión Europea. Ref. EUIN2013-50661 (enero 2014-enero 2015). Investigadora principal. Dra. Teresa Freixes. Miembros:  JC. Gavara, JC.Remotti, M.Sales, J.de Miguel, D.Capodiferro, N.Saura, B.Steible.
  • Verwey Jonker Institut- ATRIA Project (2015) Study on prevention projects on intergenerational violence-What’s Works. Supervisor: Teresa Freixes. Research: Bettina Steible
  • «European Constitutional Law and Multilevel Constitutionalism ». Acció Jean Monnet (2008-2013).

• Projecte EPOGENDER  “Gender violence: Protocols for the protection of victims and effectiveness of protection orders” (2013-2014). Programa Daphne III. Entitats participants: Universitat Rovira i Virgili. Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat de Szczecin (Polònia) i Bulgarian Judges Association.  Investigadores de la UAB participants:  Teresa Freixes (Directora científica del projecte) i  Mercè Sales (investigadora).

• Projecte “Rights on the move: Rainwow families in European Union”. Atorgat per la Comissió Europea en el marc del Programa Human Rights and Citizenships” (2013-2014.). Entitats participants: Universitat de Trento (Coord.) UAB, Cara Friend, CGIL - Confederazione Generale Italiana del Lavoro, OLKE, Peace Institute i University of Toulouse III. Investigadores de la UAB participants: Teresa Freixes (Directora de Workpackage). Mercè Sales (investigadora) i Nuria Saura (investigadora).

• Projecte europeu “Innovative learning opportunities to strengthen cooperation between entrepreneurs and science” (2012-2015).  Coordinació: Kesra Nermend-Center of Knowledge and Technology Transfer of University of Szczecin Finançador: European Union, Human Capital Operational Programme, VIII Regional human resources. Partners: U. de Szczecin (Polonia),  Institute for Systemic Management and Public Governance at University of St. Gallen (Suiza), Institute for Work, Skills and Training at the University of Duisburg-Essen (Alemania) i Centre d’Estudis de Drets Humans UAB (España). Investigadors de la UAB implicats:  Teresa Freixes i José Carlos Remotti. Més informació aquí

• Projecte FRANET, atorgat per la European Union of Fundamental Rights Agency (FRA) i l European Institute for the Gender Equality (EIGE).  Coord.: Movimiento por la Paz y la Libertad (MPDL). Informes realitzats para aquestes dues Agències de la Unió Europea, en col·laboració amb investigadors de l’Instituto Europeo de Derecho, el Gabinet d’Estudis Socials  i el Movimiento por la Paz:
    • Annual Report 2011 Spain,(FRA)
    • Participation of children in fieldwork research (FRA).
    • Data Protection: Redress mechanisms and their use (FRA).
    • EIGE’s database of stakeholders’ and experts (EIGE).
    • Victim Support Services in Spain: An overview and assessment of victims’ rights in practice (I-II-III) (FRA).
    • Information on research on the impact of the economic crisis on gender equality in EU Member States (FRA).
    • Annual Report 2012 Spain (FRA).
    • Social Fieldwork Research. Child Participation in Justice (FRA).
    • Information on the measures taken by EU Member States to promote gender equality (2005-2012) (EIGE).
      Poden trobar més informació aquí
  • Projecte I+D+I sobre "Constitución europea, género y derechos fundamentales: Incidencia del ordenamiento comunitario en el sistema jurídico del Estado de las Autonomías" (Ministerio de Educación y Ciencia, 2005-2008). <Memòria del projecte>

Bàner

CONTACTA AMB NOSALTRES

Càtedra Jean Monnet de Dret Constitucional Europeu
Despatx B2/-184
Edifici B
Facultat de Dret
Campus de la UAB
08193 Bellaterra (Barcelona)
TEL +34 93 581 46 63
FAX +34 93 581 29 88
catedra.jeanmonnet@uab.cat

© 2010 Universitat Autònoma de Barcelona - Tots els drets reservats.