Teresa Freixes parla al Parlament Europeu sobre la desobediència de les institucions públiques a les resolucions judicials PDF Imprimeix Correu electrònic

biblioteca

Teresa Freixes, catedràtica de Dret Constitucional de la Universitat Autònoma de Barcelona i acadèmica de número de la Reial Acadèmia Europea de Doctors-Barcelona 1914 (RAED), ha participat aquest dilluns, 24 d’abril, a un conferència organitzada al Parlament Europeu per l’eurodiputat Enrique Calvet.

Freixes ha abordat la situació del principi de seguretat jurídica de l’Estat de Dret partint de l’anàlisi del sistema nord-americà de “chekcs and balanços”, en el que són els jutges els que tenen l’última paraula fins i tot davant ordres executives del mateix president. En aquest sentit, l’acadèmica ha comparat la situació de Polònia i la d’Espanya i ha reflexionat sobre el perill que comporta per a la democràcia la desobediència des de les institucions públiques a les resolucions judicials.

[Més informació] [Text de la conferència]

Bàner

CONTACTA AMB NOSALTRES

Càtedra Jean Monnet de Dret Constitucional Europeu
Despatx B2/-184
Edifici B
Facultat de Dret
Campus de la UAB
08193 Bellaterra (Barcelona)
TEL +34 93 581 46 63
FAX +34 93 581 29 88
catedra.jeanmonnet@uab.cat

© 2010 Universitat Autònoma de Barcelona - Tots els drets reservats.